fredag 14. september 2012

svisdalen

forrige helg hadde jeg besøk av guro. vi skulle som kjent på rafting, men det ble litt forandringer i planene. vi endte opp med å ta det med ro, spise maasse god mat og stikke til svisdalen i sunndal for å besøke guros pappa. det er alltid stas!

det fineste med å være i svisdalen er at jeg kan bruke utedusjen. i helga var det kanskje litt vel friskt, men likevel kjempedeilig å dusje. temperaturen var ikke så alt for ille, men vindkast som får beina til å isne er ikke ideelt når man står der.

IMG_7025

bevis på at jeg har vært ute i naturen. og på over tusen meters høyde til og med. min nyervervede høydemåler-app sier 1175 moh. i bakgrunnen ser du fine fjell jeg ikke husker navnet på. men de ligger i sunndal iallefall.

IMG_6999

rastepause på toppen av hælfjellet. vinden tok godt oppe på toppen, så vi satte oss i ly for varden.

IMG_7008 – montasje

FOR en utsikt fra der vi satt! du må trykke på bildet for å forstørre det, og for å gjøre utsikta noenlunde rettferdighet. her ser vi ned dalen hvor man kommer opp fra gjøra. å kjøre opp derfra er en heller radbrekkende aktivitet vinterstid. en tankbilsjåfør på vei nedover mot en skarp sving ved en foss måtte hoppe ut av førerhuset. fossen hadde ført til speilblank is på veien, og tankbilen suste fremover mot kanten. høres betryggende ut, sant?

IMG_6996

på veien møtte vi noen meeget avslappede sauer. nei, den er ikke død. bare veldig trøtt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar