søndag 2. september 2012

tanker fra en innflytter

jeg kom til oppdal i juli, etter å ha bodd i trondheim i fem år. som ny på ett sted legger man merke til ting. her er noe av det jeg har sett.

det er veldig rent her. og fint. alle klipper plena si sånn omtrent annenhver dag. eller så vokser gresset veldig mye treigere her oppe på fjellet. alles plen er nemlig perfekt. jeg mistenker en av naboene for å bruke linjal. til og med bøndene har flotte åkrer.

alle oppdalingene – iallefall dem jeg har møtt, er utrolig trivelige. de er livlige, har godt humør og synes innflyttere er veldig eksotiske. jeg tror de er høye på den tynne lufta her oppe.

oppdalingene er utrolig gode på selvpromotering, og de vet det ikke bestandig selv en gang. de bare trives så godt her at de må fortelle det til alle andre. og så har lokale næringsdrivende gått sammen for å kunne synes bedre. en felles profil hjelper hele bygda.

oppdal har én sportsbutikk per pers. eller iallefall nesten. oppdalingene er veldig spreke. og så er det maaassevis av turister som kommer hit for å være spreke og gå i fjellet. hvorfor de ikke kan gjøre det andre steder skjønner jeg ikke helt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar