onsdag 24. oktober 2012

det handler om å velge.

jeg hadde ikke den fineste tida på ungdomsskolen. noe av det kunne jeg for selv. jeg hadde ikke de lengste sosiale antennene. de rikeste foreldrene. den beste humoren. de kuleste klærne.

og så var det henne. jenta som gjorde hver dag til et helvete. jeg brukte å drømme om at hun døde. det var det beste jeg kunne se for meg. hun slo ikke. brukte ikke annet enn ordene. det var ikke bare henne heller. jeg var tretten-fjorten år. hvert ord såret som en kniv i et allerede åpent sår.

jeg kan huske tilbake med hat. vonde følelser. bitterhet over tapt tid. eller jeg kan huske tilbake på den radmagre jenta som stod ovenfor meg. uten selvtillit. med dårlige karakterer og et skrikende behov for oppmerksomhet. jeg ble målet for usikkerheten hennes.

hvorfor meg? det vet jeg ikke. og det er heller ikke så viktig. jeg åpnet etter hvert øynene for at de fleste tross alt var gode mot meg. jeg fikk venner. jeg var dyktig. jeg hadde noe å tilby. og jeg ser nå at hun behøvde oppmerksomheten mer enn meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar