søndag 16. desember 2012

førjulstid i fjellbygda

det nærmer seg jul med stormskritt. det er ei tid fylt med forventning og spenning. det pyntes i hjemmene rundt om kring – og mitt hjem er ikke noe unntak. luktene, baking, menneskene, maten – alt er med på å lage den gode stemninga.

IMG_7683

første søndag i advent var agnes sofie på besøk for å bake papperkaker. såå koselig. lukten av pepperkaker hører adventstida til. jeg laget et par hjerter til å henge i vinduet mitt, så nå er det pyntet til jul på kjøkkenet.

IMG_7687

mens resten av leiligheten er pyntet i lilla – adventsfargen, er det et par små glimt av rød jul i kjøkkenvinduet.

tradisjonen tro må victoria og jeg se på love actually. nå som vi bor på hver vår kant, kom hun på besøk til oppdal. begge er sylte forkjøla, men stemning – det er vi gode på. gløgg, god frokost, mandariner, mengder med godteri, grillede marshmellows, kongerøkelse, grøt og julemarispan. og ikke minst – julefilmer.

IMG_7698

her skal man spise godteri til man blir seig på innsida.

IMG_7703

victoria er klar for LOVE ACTUALLY.

IMG_7709

vi har benket oss i sovesofaen med alt som går an å spise.

TAKK for ei fin tid. nå venter den siste uka før jeg kan feire jul – med juleverksted på skolen og de siste julegavene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar