lørdag 22. desember 2012

heime

IMG_7746

jeg handlet inn småbrød på julemessa. fem sorter i alt – og med mors fire er vi oppe i ni sorter. det må være respektabelt.

IMG_7752

mor har så smått begynt å pynte litt til jul innimellom vasking og baking. i kveld blir det å sette opp de mange julekrybbene fra alle verdens kroker. i morgen skal juletreet pyntes – og da blir det juuul.

IMG_7758

far har funnet tak i gamle, nordmørske julesanger.

IMG_7775

mor har bakt julebrød – en sort til hver av oss. noen skal ha med, og noen uten rosiner, noen med og noen uten gjær. det skal ikke være lett.

IMG_7834

jeg og far var ute en liten kjøretur (jeg må jo kjøre, slik at jeg har stålkontroll til jeg skal ta lappen). vi stoppet for å ta bilde av solnedgangen (med det nyeste objektivet mitt!). vi fant et flott, islagt vann som vi måtte utforske. dit kommer vi nok tilbake, for det var utrolig flott! isen hadde slått noen sprekker. pysete som jeg er hadde jeg angst for å gå utpå isen, uansett hvor tykk den er. men, fint var det.

IMG_7835

utsikten sørover mot leira og den nydelige solnedgangen.

… dagen ble avsluttet med et FLOTT punktum. håvard, mitt nyeste tantebarn kom nemlig til verden – og det i full fart. det er nå man merker veeldig godt at det nærmeste sykehuset er lagt ned, og man må helt til trondheim. heldigvis gikk alt fint denne gangen. GRATULERER så mye til min kjære søster og mannen med minstebror!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar