torsdag 21. februar 2013

La oss snakke om været

jeg har alltid likt styggvær. vinden som suser og lager olme lyder i det den veller ut mellom fjellene. jeg liker hvordan vinden leker med regnet og lager mønstre i skyene. jeg ser på hvordan vinden former havet etter sin egen vilje, og lager små skumdotter eller store bølger. for meg er vinden som Gud. den er mektig, og jeg har ikke noe annet valg enn å bøye meg for kraften. vinden viser meg storhet og krefter, samtidig som den er mild og varm. vinden smelter bort snøen og isen, men kan også forårsake store ødeleggelser. etter en storm føles det alltid som om verden er nullstilt – på en måte. naturkreftene har rensker opp og gir mulighet for å starte på nytt. hus bygges sterkere og stødigere, og man respekterer den kraften været representerer. høststormene har alltid vært min favoritt. regn og vind sørger sammen for å skape slik et oppstyr at alt jeg kan gjøre er å sitte inne og beundre spetakkelet utenfor.

det handler om å se det vakre i det brutale.

2 kommentarer: