torsdag 8. oktober 2015

Et lite telteventyr

Hadde du spurt meg om jeg ville være med på telttur for noen år siden ville svaret vært et rungende nei. Ting skjer. Sakte, men sikkert har jeg gått til innkjøp av små og store ting som gjør livet ute i det fri morsommere og enklere. Teltet kjøpte jeg brukt, men det gjør stort sett nytten, primusen sørger for deilig frokost, liggeunderlaget fra Exped gjør at å sove ute endelig betyr å sove ute(godt sover jeg også), mens gode klær holder meg tørr og varm. Dette er en ny type luksus for meg, og jeg liker det.

En nydelig augustkveld satte jeg opp teltet mitt ved stranda i restene av sollyset. Det var en nydelig kveld. Jeg holder på å lære meg hva jeg trenger på tur, og tør ikke legge ut på de lengre vandringene helt enda. Stranda er akkurat passe langt unna, og som en ekstra bonus kan jeg sovne til lyden av bølgene.

August-2August-3

Jeg rakk heldigvis å få opp teltet før det ble for mørkt. Middagen, eggerøre og spekemat, ble tilberedt på primusen i det siste lyset.

August-6August-8

Jeg er alltid spent på om jeg finner på nok å gjøre i teltet. Jeg har jo hverken med dataen eller bøker. Likevel går tiden alltid fort på tur. Dessuten er det godt å ha tid til å kjede seg litt.

August-13August-16

Den kalde vinden gjør fingrene numme, men det går helt greit. Belønningen er amerikanske pannekaker med lønnesirup.

August-18 Før regnet rekker å komme i land, pakker jeg teltet og sekken. Ikke vet jeg når jeg får bruk for teltet neste gang, men jeg gleder meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar